Alt Text!
Európa

Polárna žiara v roku 2025: Najsilnejšia za poslednú dekádu

Polárna žiara v roku 2025: Najsilnejšia za poslednú dekádu | Blog CK Victory Travel

Ak ste vždy túžili vidieť polárnu žiaru, teraz je ten správny čas! Nasledujúce mesiace prinášajú jedinečnú šancu vidieť polárnu žiaru v jej najintenzívnejšej podobe. Rok 2025 a začiatok 2026 predstavujú vrchol slnečného cyklu, čo znamená častejšie, jasnejšie a dlhšie trvajúce polárne žiary.

Tento úkaz je úzko spätý so 11-ročným solárnym cyklom, ktorý práve dosahuje maximum – obdobie najintenzívnejších slnečných erupcií a geomagnetických búrok.

Čo to znamená pre nás?

  • Viac príležitostí na pozorovanie – geomagnetická aktivita bude na maxime, čo zvyšuje pravdepodobnosť výskytu polárnej žiary.
  • Intenzívnejšie a dlhšie úkazy – polárna žiara môže byť jasnejšia a viditeľná na väčšej časti oblohy.
  • Viditeľnosť aj mimo polárnych oblastí – počas silných geomagnetických búrok môže byť zachytená aj v nižších zemepisných šírkach.

Najlepší čas na lov polárnej žiary

Ak plánujete vycestovať za polárnou žiarou, najlepšie obdobie je od septembra do marca, keď sú noci dlhé a tma umožňuje lepšiu viditeľnosť. Práve zima 2025/2026 ponúkne najlepšie podmienky za posledné roky. 

Ak vás polárna žiara fascinuje a chcete sa o nej dozvedieť viac, prečítajte si náš článok, ktorý je kompletným sprievodcom k polárnej žiare, kde nájdete podrobnosti o tom, ako vzniká, kde ju vidieť a aj to, aké mýty a legendy o nej existujú.

Teraz je ten správny čas splniť si sen a zažiť magické svetelné divadlo na vlastné oči! 

PÁČIL SA VÁM ČLÁNOK? PODPORTE HO ZDIEĽANÍM!
Autor: Simona Gavalcová

Simona Gavalcová

O autorovi

Simonka objavila svoju lásku k cestovaniu počas Erasmu na Cypre a odvtedy ju svet nepustil. Pôvodom z malej dedinky na strednom Slovensku už 'z kufra' žila v Budapešti, Nikózií, Ríme, Varšave aj v Bangkoku. Svoj čas okrem cestovania zasvetila práci v Green-Tech StartUpe, kde sa zo stážistky prepracovala na rolu Interim CMO. Zdieľanie radosti k spoznávaniu sveta jej prinieslo príležitosť pracovať na kampani MadeOfUs od Európskej Únie, kde v spolupráci s ďalšími content creatormi promovala krásy Bosny a Hercegoviny. Práve tento projekt prebudil jemný hlások v jej hlave, ktorý ju prehováral k spojeniu cestovania, udržateľnosti a obsahu. Keď sa tak objavila voľná pozícia v CK Victory Travel, uchádzala sa o ňu hneď počas jazdy nočným autobusom do Hanoja. Od tých čias sa u nás venuje marketingu a to hlavne správe sociálnych sietí a PPC. Ak práve neplánuje príspevky, nájdete ju zaborenú v organizovaní výletov, v poledance štúdiu alebo pod morskou hladinou v neopréne.